AR & VR development
Virtual- en Augmented Reality maken het mogelijk om klanten meer te bieden dan ooit tevoren. Interactieve en realistische belevingen die door iedereen, waar dan ook kunnen worden beleefd, met grote kansen in merkactivatie. Deze nieuwe communicatiemiddelen kunnen met ons gemakkelijk in de bestaande bedrijfsvoering worden geïmplementeerd. Hierbij verzorgen of ondersteunen wij het gehele proces, van het eerste idee tot het opzetten van de Augmented- of Virtual Reality-beleving.
Het interactieve element van deze belevingen maakt het voor de gebruiker gemakkelijk om zich met het merk of product te identificeren, omdat het als een échte ervaring wordt opgeslagen.
De innovatieve ervaringen die Virtual- en Augmented Reality bieden hebben eindeloze mogelijkheden, welke past het best bij jouw organisatie?
Augmented reality
Augmented Reality biedt een gepersonaliseerde en interactieve beleving waarin gebruikers producten in hun directe omgeving kunnen plaatsen en zich er vrij omheen kunnen bewegen. Zo kunnen gebruikers de producten al vóór de aankoop duidelijk en volledig visualiseren.
360Fabriek is gespecialiseerd in WebAR, dit houdt in: Augmented Reality die volledig in de webbrowser van de smartphone of tablet plaatsvindt. Het gebruik van WebAR is laagdrempelig, omdat de er dus geen app geïnstalleerd hoeft te worden. Zo kan WebAR direct in een webshop of andere website geplaatst worden.
Ook voor het optimaliseren van leerprocessen is de inzet van Augmented Reality een zeer kostenefficiënte en innovatieve oplossing.
Omdat de gebruiker vrij om het product heen kan lopen krijgt zij een volledig beeld van hoe het product er (in de directe omgeving) uitziet en welke functies en kenmerken het heeft. In de Augmented Reality omgeving kan rondom het product allerlei informatie worden geplaatst in de vorm van tekst, beeld en geluid. Gebruikers krijgen zo meer inzicht in het product.
De informatieve, complete en échte ervaring die Augmented Reality biedt leidt hiermee tot hogere conversie, goede upsell mogelijkheden en een reductie van retourzendingen.
virtual reality
Virtual Reality biedt een meeslepende en interactieve beleving waarin gebruikers zich volledig in een virtuele omgeving kunnen verplaatsen. Hierin kan de gebruiker simpelweg in de omgeving rondkijken of -lopen, maar kunnen er ook actief handelingen worden gedaan.
Ook kan er worden gekozen voor een Virtuele Tour van een locatie, hierbij kan de gebruiker zich op vaste punten in 360° door een omgeving verplaatsen.
Het opzetten van de virtuele omgeving kan op twee manieren: wij kunnen een omgeving bouwen, maar wij kunnen ook een bestaande omgeving fotorealistisch inscannen. Op deze manier kan een bestaande locatie op elk moment, door iedereen die welkom is worden bezocht.
De virtuele omgeving kan zo groot en complex als wenselijk worden, waardoor het voor elk doeleinde inzetbaar is. Denk hierbij aan het efficiënter trainen van personeel, het op afstand vergaderen en samenkomen, het interactief samenbrengen van klant en merk en nog veel meer. In Virtual Reality is alles mogelijk.
Om te verzekeren dat iedereen deel kan nemen in de beleving kan ervoor worden gekozen om, naast met een VR-bril, de Virtual Reality omgeving ook vanaf de computer toegankelijk te maken. Ook is het voor sommige omgevingen mogelijk om een mobiele versie voor de smartphone of tablet te creëren.
De meeslepende, complete en échte ervaring die Virtual Reality biedt leidt hiermee tot efficiëntere oplossingen, meer klantbinding en een hoge merkactivatie.